کلید بهشتی

سیاست بدون حقه بازی ( سیاست دینی)

سیاست بدون حقه بازی ( سیاست دینی)

کلید بهشتی

این وبلاگ در برابر کسانی ساخته شده که سیاست را به معنای حقه بازی و نیرنگ می دانند و به پیروی از این نگرش، دین را جدا از سیاست می دانند.
تدبیر و اداره‏ی همه جانبه‏ی زندگی مردم بر اساس عدل و راستی را سیاست می‏نامند.
از مجموع گفته‏های واژه شناسان در می‏یابیم که سائس تنها به امور معیشتی و دنیوی مردم نظارت و دخالت ندارد، بلکه ولایت و سرپرستی مسایل معنوی و اخروی را نیز عهده دار است.
حضرت امام خمینی رحمه الله می فرمایند:
ما را وقتى که از حبس مى‏خواستند بیرون بیاورند، آمدند گفتند که بیایید توى آن اتاق، از حبس درآمدیم رفتیم توى اتاق مجلَّلى هم بود نشستیم. پاکروان (2) آمد پیش ما و آن مولوى (3)- هر دو آنها هم رفتند- آمدند آنها و پاکروان در ضمن صحبتهایش گفت که سیاست عبارت از دروغ گفتن است، عبارت از تقلّب است، عبارت از خُدْعَه است، عبارت از فریب است، عبارت از پدرسوختگى است!- این تعبیر آخرش بود- این را بگذارید براى ما. مى‏خواست ما را وادار کند به اینکه ما دخالت در سیاست نکنیم. من به آن گفتم خوب، اگر این سیاست عبارت از اینهاست، اینکه مال شما هست! بله، بعد هم برداشتند در آنجا نوشتند که تفاهم شد بین ما و فلان. من هم که آمدم سر منبر حسابش را رسیدم‏.

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۸، ۱۳:۲۵ - امین شاملو
    چه زیبا
نویسندگان

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح دیروز در ابتدای درس خارج فقه به شرح حدیثی از پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌آله درباره‌ «تبعات اخروی ریاست» پرداختند. متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است؛
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاهًْ والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنهًْ الله علی اعدائهم اجمعین.
عن النّبیّ صلَّى ‌الله علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَهًْ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَهًْ مَغلولَهًًْ یَدُهُ اِلى عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلى غِلِّهِ. (۱)
لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَهًْ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَهًْ مَغلولَهًْ یَدُهُ اِلى عُنُقِه
این حدیث درباره‌‌ بنده و امثال بنده است؛
[رسول اکرم صلّی الله علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ «اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَهًْ مَغلولَهًْ یَدُهُ اِلى عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس‌را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس‌است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر می‌کنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب می‌کند این را.
در آن حوزه‌ِ مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام می‌گیرد که ما می‌توانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگر ــ یا بعضی از کارها باید انجام می‌گرفت در حوزه‌ مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا به‌خاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرس‌و‌جو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا ان‌شاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی می‌دوند دنبال ریاست، نمی‌فهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً (۲) می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ الهی.
فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه
اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها می‌کنند او را. بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عن‌تقصیرٍ نباشد ــ گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عن‌تقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کرده‌ایم، زحمتمان را کشیده‌ایم، آخرش این [نتیجه] درآمده ــ این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه.
وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلى غِلِّه
امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می‌کند.
اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را می‌کُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار می‌زند که چرا نشد ــ عقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایه‌ یک چنین دغدغه‌ای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است].
بنده دوره‌ دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم(۳) بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــ حالا دوره‌ اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دوره‌ دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمی‌شوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَهًْ»؛ (۴) بایستی با قوّت انسان دنبال بکند. (صفحه‌ ۲۶۴)
 _______________________
۱) امالی طوسی، مجلس دهم، ص ۲۴۶؛ «پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ‌ ریاست و امارت داشته باشد مگر اینکه او را روز قیامت در حالی می‌آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجّه او نبود، او را رها می‌کنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود، غل و زنجیرش افزایش پیدا می‌کند.»
۲) دست بسته
۳)کسی که اراده‌ قطعی به انجام کاری کند
۴) سوره اعراف، بخشى از آیه‌ ۱۴۵؛ «... آن را به جد و جهد بگیر...»
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۳۶
سعید پارسا ارسنجانی

چقدر انسان می تواند ... باشد که یک پایان نامه را به دو بخش تقسیم کند و یک بخش را از کتاب یک عالم شیرازی و بخش دیگر را از کتاب عالمی دیگر کپی برداری کند و منبع را نیاورد و بعد به طرف مقابل بگوید: بی سواد

و پا را از این هم فراتر نهد ...

و به مرجعی بزرگ که نزدیک به دویست کتاب نوشته و نزدیک به دو هزار شاگرد در درس اسلام شناسی او شرکت می کنند

بگوید: تو از اسلام چه می شناسی که با لایحه ی کذایی ... مخالفت می کنی و می گویی این ضد اسلام است.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۱
سعید پارسا ارسنجانی

Image result for ‫شهید دستغیب‬‎

37 سال پیش یک گروه خونخوار ( منافقین) یک استاد اخلاق را ترور کردندیعنی شهید آیه الله  دستغیب شیرازی را با بمب قطعه قطعه کردند

Image result for ‫شهید دستغیب‬‎

و به این جنایات خود افتخار کردند


در عملیات مرصادآنها را دستگیر کردند بلکه ابراز پشیمانی کنند


نه تنها ابراز پشیمانی نکردند بلکه با پر رویی گفتند: اگر آزاد شویم باز هم به منافقین می پیوندیم


امام امت با اقتدار دستور داد تا صفحه روزگار از لوث وجودشان پاک شود


سال ها بعد عمامه به سری بی اخلاق برای جلب چهار تا رای و تکیه زدن بر کرسی قدرت به رقیب خود گفت: شما قاتل هستی...

منظورش همین جلاد های منافق بودند که به هیچ کسی رحم نمی کردند


و این است تفاوت عمامه بر سر خود ساخته و با اخلاق و عمامه بر سر بی اخلاق...

Image result for ‫شهید دستغیب‬‎Image result for ‫شهید دستغیب‬‎


و مردم این ها را شنیدند و رای دادند

حالا هم باید آنچه را کاشتند بدروند.

آن سخن های چو مار و کژدمت    مار و کژدم گردد و گیرد دمت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۷ ، ۲۳:۴۶
سعید پارسا ارسنجانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۸
سعید پارسا ارسنجانی

نفرین بر جنایتکاران سعودی و حامیان چشم آبی اروپاییشان

نفرین بر همه وحشی های عالم

نفرین بر این حیوانات سنگدل



۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۲۳:۳۲
سعید پارسا ارسنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم



لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ‏ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ (۱۲۸سوره توبه)


به یقین، فرستاده‏ اى از خودتان به سوى شما آمد که رنج‏هاى شما بر او سخت است؛ (و) بر (هدایت) شما حریص است؛ (و نسبت) به مؤمنان، مهربانى مهرورز است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۱۶:۵۴
سعید پارسا ارسنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظیماً ( ۲۹) سوره محمد صلی الله علی و آله


محمد صلى الله علیه و آله فرستاده خداست؛ و کسانى که با او هستند بر کافران سخت‏گیر (و) در میان خود مهرورزند؛ آنان را رکوع کنان [و] سجده کنان مى‏بینى، در حالى که بخشش و خشنودى‏اى از خدا مى‏جویند؛ نشانه آنان در چهره‏هایشان از اثر سجده [نمایان‏] است؛ این مثال آنان در تورات است و مثال آنان در انجیل است، همانند زراعتى که جوانه‏اش را بیرون آورده، پس آن را تقویت کرده و محکم گرداند، پس بر ساقه‏هاى خود راست قرارگیرد، در حالى که کشاورزان را شگفت زده کند؛ تا کافران را بخاطر آنان به خشم آورد! خدا به کسانى از آنان که ایمان آوردند و [کارهاى‏] شایسته انجام دادند، آمرزش و پاداش بزرگى را وعده داده است. (29)

---


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۱۴:۵۵
سعید پارسا ارسنجانی

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس که برای یک سفر رسمی به ایران سفر کرده بود روز سه‌شنبه اعلام کرد با خانواده نازنین زاغری دیدار کرده است، نازنین زاغری از دو سال پیش به جرم جاسوسی زندانی است و وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به ایران هدف خود را مبنی بر دیدار با این جاسوس و خانواده وی به اطلاع وزارت خارجه کشورمان رسانده بود!
فارغ از اینکه دیدار وی با نازنین زاغری مورد موافقت قرار نگرفته و وی تنها با فرزند این جاسوس دیدار کرده است نکاتی را بایستی در این میان به اختصار مورد‌اشاره قرار داد.




پیش از هرچیز باید به آقای هانت یادآوری کرد ژست حقوق‌بشری و عاطفی وی در دیدار با کودک خانم زاغری، ریاکارانه و منافقانه است و مسئول جدایی این کودک از مادرش دولت لندن است که با اجیر کردن این خانم برای جاسوسی، زمینه‌ساز این ظلم شده است.
دیگر آنکه جرمی هانت، در سایه انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از سفر به ایران برای کشورمان شرط و شروط تعیین کرده است و این نهایت بی‌شرمی و وقاحت است که با قواعد دوره استعمار با ملت‌ها گفت‌و‌گو و شرط و شروط تعیین شود.
بی بی‌سی ارگان خبری رژیم سلطنتی انگلیس در گزارش‌های متعددی به این مسئله پرداخته و از جمله نوشته است: « پیش از این سفر هانت گفته بود که یکی از اهداف سفر او آزاد کردن ایرانی-بریتانیایی‌های زندانی و بخصوص نازنین زاغری رتکلیف، کارمند موسسه خیریه تامپسون رویترز وابسته به خبرگزاری رویترز است.»
هانت به بی‌بی سی گفته است: « من این موضوع را برای مقام‌ها روشن کردم که اگر ایران بخواهد از موضوع دو تابعیتی‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی استفاده کند برایش پیامدهایی خواهد داشت و بریتانیا اجازه نخواهد داد که چنین چیزی اتفاق بیافتد و هزینه‌ای نداشته باشد.از نظر ما این شرایط را نمی‌توان ادامه داد. »
اظهارات وزیر خارجه انگلیس به اندازه‌ای گستاخانه است که اگر او حتی با خانواده این جاسوس دیدار و گفت‌و‌گو نکرده بود نیز انفعال وزارت خارجه در برابر آن تعجب‌آور و در عین حال مایه تاسف بود.
هانت علاوه‌بر این اظهارات بنا به گزارش رسانه‌های خارجی درخواست دیدار با نازنین زاغری را مطرح کرده بود که این درخواست مورد مخالفت قرار گرفته و او در اقدامی مداخله‌جویانه به دیدار خانواده این جاسوس زندانی رفته است.
کشتار کودکان یمن فراموش شدنی نیست
وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با دختر نازنین زاغری نوشته است: « هیچ کودکی نباید از مادرش به این اندازه دور باشد.»
این اظهارات مداخله‌جویانه و ریاکارانه در حالی از سوی هانت مطرح می‌شود که دولت انگلیس با تسلیح رژیم سفاک سعودی در کشتار مردم بیگناه یمن نقش مستقیم ایفا کرده و حتی در برخی جبهه‌ها و مناطق از جمله در الحدیده به صورت مستقیم حضور یافته است.
مدیر منطقه‌ای یونیسف آژانس کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است بیش از ۱۱ میلیون کودک در یمن نیازمند دریافت کمک‌های فوری هستند و برآورد می‌شود هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی از یک بیماری‌ کشنده جان دهد.
گرت کاپلاره، مدیر منطقه‌ای یونیسف گفته است: هشدارهای اخیر با شیوع دیفتری که در پنج استان دیده شده، اوج گرفت. همچنین نزدیک به یک میلیون تن در یمن که اکثرا کودک هستند، از وبا و یا اسهال حاد ناشی از آب آلوده رنج می‌برند. جنگ در یمن متاسفانه جنگ علیه کودکان است. یمن با بدترین بحران انسانی روبروست که در طول عمرم شاهد بودم.
آمار و ارقام وحشتناک و تاسف‌بار است، هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و این به معنای آن است که در صورت تداوم این روند سالانه بیش از 52 هزار کودک یمنی با تسلیحات انگلیس و به دست رژیم سعودی به شهادت می‌رسند.
سال گذشته ایندیپندنت در گزارشی از افزایش 500 درصدی فروش تسلیحات انگلیس به عربستان خبر داده بود و این یعنی نقش بالای لندن در کشتار کودکان یمنی و با این وجود آیا وزیر خارجه انگلیس می‌تواند ریاکارانه به دیدار کودک یک جاسوس زندانی رفته و ژست انسان‌دوستانه بگیرد؟!
اگر هانت به خانه این جاسوس رفته و با دختر و برادر نازنین زاغری در فضایی امن دیدار و تصاویر این ملاقات را منتشر ساخته است روزانه 144 کودک یمنی توسط والدین خودشان دفن می‌شوند و چگونه می‌توان این دو اقدام را با هم خواند و به ریاکاری مقامات انگلیسی اذعان نکرد؟!



http://kayhan.ir/fa/news/147660


روزی خدای قدرت مند این جنایتکاران و حامیان دروغگو و خبیثشان را مجازات خواهد نمود.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۲
سعید پارسا ارسنجانی