کلید بهشتی

سیاست بدون حقه بازی ( سیاست دینی)

سیاست بدون حقه بازی ( سیاست دینی)

کلید بهشتی

این وبلاگ در برابر کسانی ساخته شده که سیاست را به معنای حقه بازی و نیرنگ می دانند و به پیروی از این نگرش، دین را جدا از سیاست می دانند.
تدبیر و اداره‏ی همه جانبه‏ی زندگی مردم بر اساس عدل و راستی را سیاست می‏نامند.
از مجموع گفته‏های واژه شناسان در می‏یابیم که سائس تنها به امور معیشتی و دنیوی مردم نظارت و دخالت ندارد، بلکه ولایت و سرپرستی مسایل معنوی و اخروی را نیز عهده دار است.
حضرت امام خمینی رحمه الله می فرمایند:
ما را وقتى که از حبس مى‏خواستند بیرون بیاورند، آمدند گفتند که بیایید توى آن اتاق، از حبس درآمدیم رفتیم توى اتاق مجلَّلى هم بود نشستیم. پاکروان (2) آمد پیش ما و آن مولوى (3)- هر دو آنها هم رفتند- آمدند آنها و پاکروان در ضمن صحبتهایش گفت که سیاست عبارت از دروغ گفتن است، عبارت از تقلّب است، عبارت از خُدْعَه است، عبارت از فریب است، عبارت از پدرسوختگى است!- این تعبیر آخرش بود- این را بگذارید براى ما. مى‏خواست ما را وادار کند به اینکه ما دخالت در سیاست نکنیم. من به آن گفتم خوب، اگر این سیاست عبارت از اینهاست، اینکه مال شما هست! بله، بعد هم برداشتند در آنجا نوشتند که تفاهم شد بین ما و فلان. من هم که آمدم سر منبر حسابش را رسیدم‏.

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۸، ۱۳:۲۵ - امین شاملو
    چه زیبا
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

فرافکنی ممنوع

بازخوانی ادعای رئیس جمهور مبنی بر تهدید شدن به ترور

دیروز جناب رئیس جمهور محترم به جای قانع کردن نمایندگان محترمِ مردم، به گونه ای سخن گفت که انسان منصف را به تفکر وادار می کرد و فرزند مرده را به خنده وا می داشت.

اینکه رئیس یک مملکت به جای رسیدگی به وضع معیشت مردم و دغدغه برای کاستن فشار های مالی مردم که بر اثر بی تدبیری بوجود آمده است، به ادعای واهی تهدید به ترور تمسک کرد و خواست به گونه ای مظلوم نمایی کند و با هنر نمایی نمایندگان را به سویی دیگر منحرف کند و آدرس اشتباهی بدهد.

راستی منظور رئیس جمهور از کسانی که به ترورش تهدید کرده اند کیست؟

برای توضیح این نکته باید متذکر شد که: جامعه اسلامی به شدت به روحانیت علقه و وابستگی دارد  و در طول قرن های پی در پی آنان را ملجا و پناه گاه خود می دیده اند بدین جهت از این گروه توقع دارد که در مشکلات اقتصادی مردم را تنها نگذارد و صدای مظلومیت این مردم را به گوش مسئولین برساند.

روحانیت نیز با بهره گیری از تعالیم مقدس قرآن و روایات پیامبر اکرم و اهل بیت پاکش ^ همواره در کنار مظلومین بوده و هستند و خواهند بود به همین منظور طلاب محترم حوزه مقدسه علمیه قم در تجمعی با عنوان مطالبه عدالت اقتصادی و شعار « حوزه علمیه در کنار مردم» اعتراض خود به این گرانی ها را به صورت محترمانه ای مطرح کردند تا مردم بدانند: روحانیت اصیل و متعهد تشیع همواره در کنار مردم و غم خوار آنان است اما از آنجا که کمتر تجمعی روی می دهد که دارای حاشیه نباشد، این تجمع نیز حاشیه هایی داشت.

بدین ترتیب که چند طلبه شعار هایی نوشته بودند که به مذاق برخی خوش نیامد و به شیوه ناجوانمردانه ای تفسیر شد و برعلیه روحانیت و فیضیه که کانون انقلاب است به کار گرفته شد یعنی به جای اینکه از روحانیت تقدیر شود که صدای مظلومیت مردم هستید، آنها را کوبیدند که چرا چند نفر معدود از بین هزاران طلبه دلسوز، چنین شعار هایی داده اند.

ما با اندک تاملی در این شعار ها روشن خواهیم کرد که نیازی به این جار و جنجال های بی خود نبود و مسئولین محترم باید وقت خود را صرف معیشت مردم کنند نه اینکه به جان حامیان واقعی مردم بیافتند که در این صورت مصداق این شعر خواهند بود که: کسی بر سر شاخ بن می برید.

روحانیت مصداق بن و ریشه انقلاب است و کسانی که به جای پاسخگویی به عملکرد خود، این درخت پاک را نشانه حملات خود کرده اند به واقع ریشه خود را می خشکانند.


اما توضیحی مختصر درباره چند شعار جنجالی:

این که عده ای نوشته اند: محصل انگلیس مذاکره کلید نیست.

چنانچه کسی در انگلیس تحصیل کرده باشد نباید از این شعار ناراحت باشد زیرا خودش به اختیار خودش در آنجا تحصیل کرده است مثلا اگر به بنده بگویند: محصل مشهد یا قم یا زاهدان یا ... اینکه ناراحتی ندارد حتی اگر بگویند: مشهدی یا  قمی یا  زاهدانی یا ... باز هم ناراحتی ندارد.

( البته بنده عمامه به سر حاضر نیستم زیر بار ننگ مدرک انگلیسی بروم زیرا جنایاتی که انگلیسیهای خبیث در حق این ملت رواداشته اند فراوان است.)

اما شعار: مذاکره کلید نیست هم ناراحتی ندارد زیرا بسیاری از متخصصان متعهد نیز بر همین باورند و رهبر معظم حفظه الله نیز بار ها متذکر این مطلب شده اند. زیرا قرآن در برابر شیطان دستور به پناهندگی به خدا می دهد نه مذاکره. وَ إِمَّا یَنْزَغَنَّکَ مِنَ الشَّیْطانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ (200)اعراف

اما شعار همیشه بنی صدرها فرصت فرار ندارند نیز نمی تواند موجبات ناراحتی حضرتعالی باشد. این یک شعار دلسوزانه است که به انسان تذکر می دهد که اگر هر مسئولی حواسش به خودش نباشد مانند بنی صدر خواهد شد. ما از رئیس جمهور محترم می پرسیم که مگر شما تشابهی بین خود و بنی صدر می بینید که از این شعار ناراحت شوید. چنانچه شما رویه مستبدانه بنی صدر را که بر آرای خود  تکیه داشت را ندارید پس از این شعار هم ناراحت نشوید.

اما شعار حضرت امام خمینی & که فرمودند: « روحانیت متعهد به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است.» نیز نمی تواند موجب نگرانی خاطر شما را فراهم آورده باشد زیرا این حکم روی سرمایه داران زالو صفت آمده است. جناب رئیس جمهور شما در صورتی از این شعار ناراحت شوید که خود را در این زمره بدانید.

اما شعار دیگری که موجب سوء استفاده فراوان شد این شعر شاعر است که گفته:

ای آنکه مذاکره شعارت   استخر فرح در انتظارت

ما فارغ از موافقت یا مخالفت با این شعار می خواهیم این شعار را بررسی کنیم که آیا این شعار تهدید به ترور است چنانکه رئیس جمهور محترم این نظر را برگزیده اند.

در توضیح باید گفت: از آنجا که هر کسی اجلی دارد که ممکن است در هر جایی گلوی انسان را بگیرد و هیچ کس نیز از آن مستثنی نیست، برخی افراد توفیق دارند که در جاهای مقدس و حالات مقدسی جان را به جان آفرین تسلیم کنند.

قرآن کریم می فرماید: أَیْنَما تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ کُنْتُمْ فی‏ بُرُوجٍ‏ مُشَیَّدَةٍ ... هر کجا باشید هر چند در قلعه‏هاى مرتفع و استوار، مرگ شما را درمى‏یابد. سوره مبارکه نساء (78)

مثلا برخی بندگان خدا در حرم امن الهی از دنیا می روند مانند شهدای مظلوم منا

و برخی در مسجد چون امیر المومنین ×

و برخی در حرم اهل بیت ^ و در حال زیارت

و برخی در حال کسب حلال برای تهیه رزق حلال

و برخی در جبهه های نبرد حق علیه باطل مانند دجله و فرات و اروند و جزایر مجنون و ... غرق می شوند.

و برخی نیز در جاهایی که متعلق به افراد فاسدی بوده و سالها محل فساد و عیش و نوش بوده است جان خود را تقدیم جان آفرین می کنند.

حال اگر کسی می خواهد در جایی مقدس از دنیا رود، باید همواره در حال مراقبت از خود باشد و از خداوند بخواهد که خدایا مرا در حالی خوب و مکانی مقدس قبض روح بفرما.

بنابراین چه جای ناراحتی دارد که به کسی بگویند: ای کسی که به فلان کار علاقه داری، مراقب پایان کار خود باش که پایان همه مرگ است و این مرگ ممکن است در هر جا و هر زمان رخ دهد.

مثلا چنانچه قرآن به پیامبر می فرماید:

إِنَّکَ‏ مَیِّتٌ‏ وَ إِنَّهُمْ مَیِّتُونَ (30) بى‏تردید تو مى‏میرى و قطعا آنان هم مى‏میرند. (30) زمر

آیا این تهدید به ترور پیامبر است؟؟؟ آیا خدای متعال پیامبرش را تهدید به ترور کرده است یا اینکه از یک واقعیت استثنا ناپذیر پرده برداشته است.

شاید آقایان از اینکه فلان آقا زندگی زاهدانه خود را در فلان استخر... بدرود گفته است، آشفته اند.

مطلب دوم در توضیح این شعار اینکه: طلاب ولایت مدار همواره مطیع رهبر معظم و امام انقلاب هستند و هیچ گاه به کارهای سخیفی چون ترور دست نمی آلایند چرا که اهل منطق اند.

مطلب سوم اینکه برخی با غوغا سالاری ادعا کرده اند: باید درباره رحلت فلان آقا تحقیق شود که روشن شود ماجرا چیست؟

در پاسخ این سخن سخیف باید به این واقعیت اشاره نمود که آن آقایی که شما علم کرده اید، دارای دژهای مستحکمی از محافظان تنومند و قوی هیکل بود که نمی گذاشتند کسی به وی نزدیک شود چه رسد به اینکه طلبه ای از حوزه علمیه بخواهد به تفرجگاهش نزدیک شود و به او سلام کند چه رسد به ...

بنابراین تجمع طلاب حوزه علمیه تنها برای همدردی با مردم انقلابی بود تا مردم فکر نکنند علمایشان در برابر ظلم سکوت اختیار کرده اند.

این تجمع مسالمت هیچ گونه تهدیدی برای رئیس جمهور محترم به حساب نمی آید و ایشان با خیال راحت به تدابیر خود ادامه دهند.

این نکته نیز بایسته است که: از اساس شهادت  و قتل در سبیل الله، هنر مردانی چون رجایی و باهنر و ... است که ساده و بی آلایش زیستند و همواره مطیع ولی زمان خود بودند و گمان نمی رود که خداوند شهادت را نصیب کسانی کند که هزینه یک سفرِ نیم روزه شان به استان البرز صدها میلیون شد.( 500میلیون هزینه غذا و 400 هزار تومان هزینه مسواک. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395 آدرس خبر) که از جیب بیت المال و مردم بیچاره بود.

بنابراین طلاب حوزه علمیه این نوید را به شما می دهند که چنانچه تقدیر الهی باشد، حضرتعالی عمری طولانی خواهید کرد و به این سبب خاطر شریفتان مکدر نشود البته به شرط این که به برخی استخر ها نزدیک نشوید. ( استخر هایی که طلبه ها و مستضعفان از یک فرسخی آنها هم نمی توانند عبور کنند چه رسد به اینکه بخواهند به جان والا حضرت قصد سوئی داشته باشند.) اعاذنا الله من شرور انفسنا.

والسلام علی من اتبع الهدی

سعید پارسا( ارسنجانی)

طلبه ی کوچکی از کانون انقلاب ایران( فیضیه)

 

موافقین ۱ مخالفین ۵ ۹۷/۰۶/۰۷
سعید پارسا ارسنجانی

نظرات  (۱)

به نظر بنده خیلی شجاعانه و منطقی بحث شده است
کاش اینهایی که منفی زده اند منطق خود را هم می نوشتند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی